nicaragua, antligen

sa har vi natt vart forsta stora mal - nicaragua. har planerar vi att spendera runt en manad. det kanns redan som ett bra beslut - nicaragua har visat sig fran sin basta sida. vi befinner oss i den mellanstora staden granada, efter att ha konstaterat att annu en gang att centralamerikanska huvudstader inte ar sa mycket att hanga i julgranen - stora, smutsiga och stokiga. granada har en myllrande huvudgata med marknadsstand, fargglada hus och vanliga invanare.

inte ens machisimo-fasonerna ar lika patagliga har, istallet for oanstandiga forslag och hormonstinna varl far jag bara ett litet "hola preciosa" kastat till mig da och da. detta sags harstamma fran det foredetta sandinista-styret dar kvinnor och man sags som jamlikar pa alla plan. annorlunda och uppfriskande fran ovriga latinamerika.

luftfuktigheten ar ungefar 98% och man forblir nyduschad i fem minuter. men vad gor val det, nar mangon antligen ar i ratt sasong och det har landet ar fullt av saker att upptacka...

Kommentarer
Postat av: Bror

Hej Syster,



Sent om sider, eller stavas det "cider"??, skriver jag i din blogg. Hoppas allt är bra med er. Har blivit uppdaterad om era havanden och göranden via mamma och pappa. Det låter spännande! Det suger i restarmen! Stockholm bjuder idag på sol och minusgrader. Har tagit mig en veckas semester för att hinna fixa och dona hemma, träffa vänner och vila mig så att jag orkar tills sommarens semester.



Låt livet leka med er och lek med livet!



Kramar från,

Bror

2009-02-11 @ 10:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0