Caye Caulker

Vad kan jag saga mer om Caye Caulker? Vi har varit har I tre natter och kanner halva on, det funkar sa. Jag ar glad att jag inte ar har som ensam tjej, det ar svarare nar man maste identifiera folks motiv for att ta kontakt med en. For med blondiner har de motiv, tro mig. Den aldrig sinande reggaemusikens texter om flirtande, sex och killar som beter sig som svin verkar vara valdigt overensstammande med livet har.

Men nar jag gar med Sam hittar jag vanner overallt; de hugger ner kokosnotter och vill prata om vara hemlander, eller ibland salja en snorkeltur men glommer bort det mitt I allt prat. Turisterna blir smittade de med; gar langsammare och inser att man kan borja prata med vem som helst om vad som helst.

Idag har vi varit pa en snorkeltur med skoldpaddor, stingrays, hajar, barracudor och muranor. Stingrays ar slemmiga och hajar strava att klappa. Den obligatoriska solbranda rumpan gor lite ont att sitta pa och battre blir det val inte pa bussen imorgon.

For det ar dags att lamna denna nyfunna karlek och ta sig vidare, ner mot Punta Gorda for en intensiv fyradagars period av bussande – mot Nicaragua!

Kommentarer
Postat av: Isabel

Nä, nu tycker jag att du ska komma hem!

2009-02-05 @ 23:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0