San Francisco

Vi skulle ha stannat i tva dagar eller sa. Jag har just vaknat efter min sjatte natt i San Francisco. Det sager kanske lite om den har staden. Det finns vansinnigt mycket att gora.

Vi har: firat julafton med lax och julgran i Marin Highlands, strosat pa legendariska hippiegatan Height, sjungit pa ledmotivet till Huset Fullt (hela tiden), gatt i sjukt manga backar, liftat over Golden Gate Bridge, sett huset dar "The sweetest thing" ar inspelad, shoppat obskyra bakverk i Chinatown, spelat biljard, varit pa imponerande Alcatraz, spelat arkadspel fran atronhundratalet, gatt pa "the world's crookedest street" - Lombard Street, atit customized Ben & Jerry-glass (peanutbutter cookiedough & 7 layer coconut) och mycket mycket mer.

Nu bar det av till Yosemite dar vi ska plaga vara stackars ben med annu mer vandring, en smarre chock for vader som har levt ett amerikanskt liv i fyra manader. Jag tvivlar pa att de har internet dar...

Kommentarer
Postat av: Kanzie

yep, SF är en underbar stad. Glad att ni också fick en bra tid där. Du förstår säkert varför jag nu letar jobb och boende där :-)

2009-01-02 @ 03:56:41
URL: http://kanzie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0